Saturday, August 11, 2007

Lagi Islam Dihina!

Kali pertama terpanggil untuk menulis sesuatu isu semasa Malaysia di dalam blog ini.


Selama ini aku hanya menulis kenangan pengembaraan aku di Timur Tengah dan itulah topik dan tujuan aku menulis blog ini.

Namun semalam ketika berehat-rehat selepas solat Jumaat aku membuka emel dan membaca artikel dari e-group Respeks. Artikel bertajuk Menghina Islam Melalui Lagu Negaraku.

Artikel berkenaan mengenai kebiadaban seorang pelajar cina berasal dari Muar bernama Wee Meng Chee yang kini sedang menuntut di Universiti Ming Chuan di Taiwan. Beliau mempunyai bakat di dalam bidang nyanyian. Agak popular dan banyak menghasilkan video klipnya sendiri.

Akhbar The Sun telah membongkarkan kebiadaban pelajar ini yang mencipta lagu negaraku dengan menghina Islam, Kerajaan Malaysia, Polis dan Kakitangan Awam. Lagu tersebut telah dicipta oleh beliau yang mengandungi unsur lucah dan penghinaan. Lagu yang dinyanyikan adalah di dalam bahasa Mandarin.

Setelah membaca artikel tersebut aku cuba mencari video klip nyanyian pelajar cina tersebut di dalam youtube.com Setelah mendengar lagu dan lirik tersebut ternyata memang kurang ajar pelajar tersebut menghina agama Islam. Jika dia menghina dan memerli kerajaan dan polis serta kakitangan awam, itu adalah hak mereka untuk mempertahankannya. Sedangkan sekarang Islam yang menjadi 'bahan mainan' pelajar kurang ajar tersebut. Di mana maruah kita sebagai umat Islam perlu dipertahankan? Senang dipermainkan dengan jalan sebegini rupa!


Di sini aku masukkan lirik lagu tersebut yang telah aku salin dari video klip pelajar cina tersebut dan ini adalah link video klip di youtube untuk pembaca sekalian mendengar terlebih dahulu lagu Negarakuku ciptaan pelajar biadab tersebut.

http://youtube.com/watch?v=gyiBvJtJ5Z4

Dan ini adalah Lirik lagu tersebut :

Negaraku..Negarakuku
Negaraku..Negarakuku
Negaraku..Negarakuku

I love my country, only when there is country, there is my home
Only when there is my home, there is me standing right here
Singing this Song for you loudly, don't you be afraid
Althought I Always have vulgar words in my Song
But my Songs are just like durians, with horns
Only If You dare to open it, to see the real truth inside
It Could be smell like shit, or Smell damn good
Just depends on what type of NARES you have!

Our police has another name called MATA
Because their eyes are very sharp
When new year is near they seem to be very hardworking
They will take out the pens, but they don't open ticket to you
Because they are too thirsty & they have to drink TEA
And also black coffee, want some more sugar?
If Added more sugar, they'd smile more happily to you
They'd even say TATA to you when you're about to leave

Negaraku
tanah tumpahnya darahku
rakyat hidup
bersatu dan maju

Negaraku Negarakuku
Negaraku Negarakuku

This kind of phenomenon, no need to be improved
There is No need to improve cooperation between police & Citizens
Relationship wouldn't change for one cup of coffee
I like it so much
At least I won't get fine ticket when I get home
If so, my father must be mad about me
I must be cursed, no car for me
Damn it, what can I do this time?
How can I look for FUN without a car?
How can I make out (sex) wothout a car?
How can I look for transexual without a car?

I like this country so much
In the early morning 5 o'clock
There is morning call to wake me up
Sometime a few sings together
Just like singing a love song
sometimes the voice get twisted just like R&B style
Althought sometimes they sing until out of key
Or Sometimes they even sing until throated
Some of their voice sound like cock, but they're earlier than a cock.
Only like this, we'd be a waken to go to school or work

Please don't blame the government only taking care of the bumiputras
Please don't blame the government for not being fair to us
Only this shows that our chinese are not afraid of working hard
Only this leads us to find our own way out
Don't be surprised by their judgement
Only this shows that we are outstanding
Only those kids that are not spollt knows what is independent
If not, you see some other people still need a babysitter

Rahmat bahagia
tuhan kurniakan
Raja Kita
Selamat bertakhta

Rahmat bahagia
Tuhan Kurniakan
Raja Kita
Selamat bertakhta

Those people inside the government department, they're even more brilliant
whatever things they're doing, they can do it slowly
even if those people who is queueing up going to yell at them
They still feel as free as they like
Sometime even bring out their own cakes
They eat their nyonya cake, you all continue to queue
Even if you really yell at them

It would still be ok, coz the security guard is sleeping beside and he won't care about you

They wrapped up their heads. crossing the road slowly
You have to let them cross & be careful when you're driving
Most importantly to live happily, to live comfortably
Don't be like the chinese, everyday busy and so damn tiring
We really admired this kind of attitude
This is their style, their way of living
(attitude..attitude)

I keep on saying the good words in this song
I believe those people that hate me must be happy now
The world is very peace, the world is full of hope
No one is injured, everything is in order
You are so noble, you are so gentle

The shit smell sooo good, no vulgar words
You all are so high class, everyday enjoying romance
Listen to GuangLiang PinGuan (Malaysia Famous Singers)
But they have flew to Taiwan

(Negaraku)

Those chinese school students, after graduated
It is so damn hard to get into the local U
Actually we don't have to be provoked by them
Because this is one of the government biggest plan
They want us to go overseas to pursue our own dreams
The come back and contribute to our country
This plan is really sooo good that I have no words to say
every corner of the world now can find Malaysia's kids around
Just like we're escaping from somwhere, so shiok

Malaysia is promoting tourism 2007
Chinese heritage is being shown averyhwhere
But government don't even care about chinese school students
All of our certificates are thrown into the drains
Just like me, I go to Taiwan after graduated
I've learned something and prepare to go back & Contribute to my country
I'm now standing on a roadside of Taipei, with my own guitar
But in my mouth, I am still singing

Rahmat bahagia
tuhan kurniakan
Raja kita
selamat bertakhta..

ooooo

Apakah perasaan anda setelah mendengar lagu ini? Serta membaca lirik lagu ini?
Sudah ternyata kebiadaban pelajar tersebut menghina Islam!

Apa pula tindakan kerajaan terhadap pelajar ini?
Sudahlah lirik ini menghina Islam, kerajaan dan turut berbau perkauman.

Perlukah pelajar ini diseret ke hukuman yang berat? Termasuk hukuman ISA?

Lihat sahaja kebelakangan ini penceramah-penceramah yang kononya tidak bertauliah diseret ke lock-up. Mereka yang menyampaikan ceramah agama seperti Ust Salihin Mukhyi, Ust Fathul Bari, Ust Akil Hayy ditimpa nasib malang apabila diheret ke balai atas alasan tidak mempunyai tauliah. Sedangkan mereka memberi peringatan dan ilmu agama.

Adakah kes anak cina ini yang terlalu biadab menghina Islam dan negara dibiarkan begitu sahaja? Bilakah beliau hendak diheret ke tempat yang sememangnya dia perlu diheret?
Raja Petra Kamarudin diseret ke balai kerana kononnya menghina Yang Dipertuan Agong dan Islam, bila pula mereka yang berwajib mahu mengheret anak cina ini ke balai?

Puluhan aktivis parti pembakang diheret masuk ke Kem Kamunting. Atas alasan menimbulkan kekecohan, menghina negara.

Sudah confirm anak cina ini menghina Islam, negara, kerajaan, polis. Tambah pula membangkitkan perkara berbau perkauman!

Aku nak lihat adakah anak cina ini diambil tindakan oleh kerajaan dengan menyumbatnya ke ISA?!

Beranikah MEREKA?

Islam terus dihina, dipermainkan. Sedih umat Islam sendiri tidak mampu membelanya. Aku sendiri hanya mampu meluahkan kemarahan di dalam tulisan ini..semoga mereka yang telah diberi kuasa dapat memberi pengadilan yang sewajarnya terhadap perkara yang amat mustahak ini..

Maruah Islam!

Jika seorang wanita Islam diselak kainnya oleh yahudi di Khaibar. Apa tindakan yang telah Rasulullah lakukan setelah itu?

Jika Al-Harith Umayr Al-Azdi dibunuh oleh Raja Ghassan, Syurhabil Amru. Apa tindakan yang telah Rasulullah lakukan setelah itu?

Perang! Demi maruah Islam.

Apa tindakan yang mampu umat Islam lakukan sekarang?
Marah sahaja?

15 komen:

loveujordan said...

sekarang manusia semakin berani menghina Islam secara terang-terangan......... apa agaknya tindakan kerajaan BOLEHLAND pada pengkhianat ini????

waterlily said...

Bolehkah dia dimaafkan ? Anak muda sepertinya memang berani sebab tidak pernah merempat dan hidup susah. Dia mungkin idak membaca sejarah atau fail subjek tersebut bersekolah. Ingatlah..Tanah Melayu inilah yang memberikan hak kepada keturunannya untuk bertapak sehingga dia dilahirkan di zaman serba mewah. Agama yang dianuti oleh bangsa inilah yang memberikan keamanan kepadanya untuk terus bernafas

Mohd Adam-Zurairi Mohd Rawi said...

hmm...panas tol bc artikel nih...sakit hati...tp apa tindk bls kerajaan?

Yatie said...

baru jek tgk video budak nieh semalam .. mmg rasa sakit hati sesangat .. bila baca paper, kementerian bgtau baru nak siasat apa yg patut .. ala, sekejap jek benda nieh kecoh .. tgk laa sebulan dua nanti, mmg kompem senyap aje kes nieh karang .. selalu jadi cam tuh, mana2 kes yg perkauman cam nieh mesti settle luar laa ... mmg takde tindakan apa2 yg nak diambik pun .. lepas cam tuh aje .. so sad ..

hazimin said...

salam makcik ina,
kita tunggu dan lihatlah apa tindakan yang kerajaan akan buat demi membela maruah kerajaan sendiri dan yang paling penting agama Islam yang menjadi agama Rasmi rakyat negara Malaysia.

hazimin said...

salam waterlily,
bagi saya sudah pasti ia tidak boleh dimaafkan. Jika kerajaan bertindak memaafkan pengkhianat ini, sila beri pelepasan kepada tahanan2 ISA yang berada di Kem Kemunting sekarang. Ada di antara mereka tidak patut menerima hukuman tersebut..ini pula nak lepaskan pengkhianat yang jelas..

hazimin said...

saudaraku adam yang 'sering' merajuk, :P
kita tunggu apa tindakan kerajaan ya..nnt kalu a.gmen terlepas dapat info terkini n adam ada terbaca di mana2 paper online, tolong inform jgk ok..

hazimin said...

salam yatie,

banyak kebenaran kata2 u tue..biasanya isu perkauman ni disenyapkan saja selepas beberapa ketika..cuba dibangkitkan beberapa isu lain utk menutup sesuatu isu seperti nieh..

apala nak jadi dengan keadilan pemerintah..

kurap..

guli guling said...

mmg ampeh toi anak coliang ni...2 3 ari lepas tgk brite najib rilek ce cakap akan pantau la,mmg tak elok la,mjatuhkan maruah la bla bla...takde pun nampak anak coliang ni kena soal siasat...kalo jauh sgt pun duduk nye panggil la mak bapaknye ke,waris2 ke...mmg tak patut diamkan isu ni...btoi sgt kata yatie tu,cnfrm snyap je la,tambah2 krajaan mmg taknak cari pasal ngn coliang2 skarang ni...sedih sedih,maruah islam tak terbela jugak kat negara islam...

hazimin said...

to guli guling,
semua dok pandang remeh hal nie..mungkin juga ada pembaca2 yang mencebek muka memandang hal ini xperlu dipanjangkan..

kepala hotak kalau mereka yg kata ini adalah perkara remeh!

Jika tiada tindakan di ambil..sudah tentu perkara seperti ini, penghinaan terhadap Islam akan terus berlaku di masa akan datang..

sejarah dah buktikan dan sejarah tidak pernah menipu manusia..

guli guling said...

mmg bukan pkara remeh ni,tapi umat2 islam trus lena ngn isu2 camni,seolah2 tak penting bg mreka,bukan kat msia je,sluruh ngare bnyak gak yang blaku,ni baru kite kecoh ngn 1 laporan je,laporan2 lain??kes2 lain yang tak mdapat liputan??mmg byak,tinggal nak taknak je umat2 Muhammad ni bukak mata bangun bela agama islam...

tak tau nak salahkan sape,salah kita??salah pemimpin??salah hakim??salah ngara??semua salah??semua tak salah??kite leh ke jatuhkan hkuman??kite leh ke penjarakan yang bsalah??boleh ke kite seret anak coliang tu ke muke pngadilan??ade ke peguam yang nak bsama mbela kite??kes ni akan dbicarakan dmahkamah syriah ke mahkamah sivil??sungguh memalukan ngara islam tapi tak tpelihara maruah keislaman nya

kalu la ade kuasa akan ku seret anak coliang tu ke muka pngadilan,biar dia dapat hukuman yang stimpal tetapi aku hnyalah rakyat biase yang tak punya kuasa apentah lg seangkatan ngan nya...aku insan biasa hanya mampu bdoa smoge Allah akan mbalas atas sgala pbuatan manusia2 yang trus mnerus mnghina agama islam...ALLAHU AKBAR.....

hazimin said...

Terima Kasih atas guli guling atas komen yang penuh semangat!

Pastinya Allah akan bela agama mulia ini..semuanya perlu dari usaha manusia kembali..semoga Allah memberikan 'super power' utk kita..

guli guling said...

baru tgk buletin utama,sungguh mlucukan...mentri chua soi lek wat makluman yang anak coliang tu dah tepon dia kat pjabat putrajaya,dia mintak maap,dia jahil,dia reka lagu just untuk suka2 je sbb nak tarik prhatian,takde niat langsung nak sentuh senstviti agama pkauman n sbgainye dan dia dah trik lik rakaman(kate mentri tu mwakili anak coliang tu...

bapak nye pun ade sx ngn mentri tu ngaku salah anak dia,wakil mintak maap bg pihak ank dia...mmg ampeh toi...ksimpulan nye mmg takde hkuman pape...lepas sbb takde niat pun,suke2 je...lgpun anak coliang ane leh amik tindakkan kan,len la ank melayu...senng toi dia lepas bebas tanpa dakwaan pape,smua salah paham sbb jahil hahahahah...

hazimin said...

Dari Akhbar Harian Metro Online >>

Pelajar hina Negaraku tak layak jadi warga negara

KUANTAN: Tindakan seorang pelajar Malaysia di Taiwan yang menghina lagu Negaraku dianggap sebagai tidak beradab dan tidak layak menjadi rakyat negara ini.

Timbalan Menteri Besar, Datuk Tan Mohd Aminuddin Ishak, berkata perbuatan pelajar itu membuktikan dia tidak mencintai dan menjiwai semangat kemerdekaan yang dicapai negara.

Justeru, menurutnya, seseorang warganegara itu tidak harus diberi peluang untuk terus berada di negara ini jika sanggup mempersenda dan menghina negara sendiri.

“Dalam hal ini, mereka yang didapati mencemuh negara sendiri harus dilucutkan taraf kewarganegaraannya.

“Unsur tidak sihat ditunjukkan pelajar terbabit diharap tidak diikuti rakyat lain yang seharusnya terus menyayangi Malaysia dan hidup dalam keadaan aman dan makmur,” katanya.

---
Boleh cakap je la..
Tindakan??!!

Info yang guli guling bagi di atas dah cukup utk membuktikan kerajaan takkan amik tindakan tegas..

Bengang betul rasa..

guli guling said...

mmg lwak...takde mane nye la nak buang ngara heheh...chua soi lek cakap pkara ni jgn dpanjang2kan... anak coliang tu dah mintak maap dh...dia jahil sbb tu tak tau makna merdeka,n sbb tu la tak mjiwai makne merdeka heheh...

bukan kate aminuddin tu je...mntri kbudayaan rais yatim pun lebih kurang cakap gitu gak,anak coliang tu patut d ambil tindakan undang2,law is law n bla bla bla lg kate nye,tgk2 hapah pun takde :) cakap bnyak je... (tak payah la dpanjang2kan lg isu yang mmg tak glame pd pndngn org2 islam klabu hati brangkali)