Sunday, August 5, 2007

Iklan : Jelajah Jordan- Summer 2007



KEMBALI..

Jelajah Jordan 2007 musim panas kembali dengan menjanjikan pengembaraan yang lebih menarik ke lokasi-lokasi sejarah di negara Jordan termasuk ke beberapa lokasi yang julung kali dikunjungi

Kehijauan Utara Jordan
Penjelajahan utara Jordan ke Muhafazah Irbid, Jerash & Ajloun. Perkampungan Uthamaniyyah Lama di Umm Qais, Ziarah Makam Sahabat Syahid Wabak Taun Amwas- Muaz bin Jabal, Amir bin Abi Waqqas, Syurhabil bin Hasanah, Abu Ubaidah Ar-Jarrah dan Dirar Al-Azwar. Penjelajahan Kota Rum terlengkap di luar Italy di Jerash. Kunjungan julung kali ke Bait Arar yang menyajikan keindahan senibina Ottoman-Damascus Style.

Ibu Kota Amman & Padang Pasir Jordan
Penjelajahan ke Padang Pasir negara Jordan. Kota ‘Arnab’ Qasr Kharrana, Kehebatan seni lukisan Mural di Qasr Amra. Ke bandar Azraq- Kota Kebanggaan Arab ketika Revolusi Arab 1917. Ashabul Kahfi & Ain Ma’. Kesan sejarah bukti kebenaran Al-Quran. Julung kali ke Raghdan Flagpole. Tiang bendera kedua tertinggi di dunia selepas Aqaba Flagpole.

Madaba & Kawasan Terendah Dunia
Qasr Mushatta. Tinggalan senibina batuan brick kerajaan Umawiah. Melihat senibina mozek di bandar Madaba. Ke Jabal Siyagha, tempat persinggahan Nabi Musa a.s. Ke kawasan 390 m di bawah paras laut. Yang meninggalkan kesan bala Allah terhadap kaum Sodom & Jemoroh (Laut Mati).

Sehari di Petra
Penjelajahan menarik hampir ke seluruh kota Petra. Kota yang telah dinobatkan sebagai salah satu dari tujuh benda ajaib di dunia. Melihat keindahan Khazneh, Jalan Siq, Mendaki Jabal Mazbah, Kesan kekuatan Rum dan banyak lagi yang menarik.

Al-Karak- Bumi Ketamadunan Silam
Ziarah Makam Nabi Nuh a.s. Makam sahabat Syahid Peperangan Mu’tah. Zaid bin Harithah, Abdullah bin Rawahah, Jaafar Abi Talib.. Kota Karak pernah ditawan Sallehuddin Al-Ayubi. Penerokaan Lautan Fossil di Hazman. Julung kali ke Perigi Air Nabi Syuaib a.s di Meddin.


Harga Pakej termasuk
Bas berhawa dingin kelas 3 bintang.
Makan 3 kali sehari
Hotel Penginapan
Tiket Masuk ke Lokasi Lawatan
Jordan Guidebook

Pendaftaran & Maklumat Lanjut

Hazimin Sulaiman 077-7249224/079-6964186
Zaid Anuar 077-7184339
Salma Shokri 079-6921321

Emel: haziminzaid_tt@yahoo.co

Tarikh Tutup Penyertaan : 18 Ogos 2007
Tarikh Lawatan : 20-24 August 2007

Harga Pakej : JD 95


4 komen:

mommy said...

wah bestnye..nak ikut jugak..hihi

Anonymous said...

jom2..hihi From Daegu To Mu'tah..

ryosukida said...

yeaahhaaa..nk blk msia..xdpt nak ikut trip kali ni..anyway..msia is much much way better than being here..i prefer msia..huhu..nk mkn mcm2..rindu family n kucing2 tsayang..btw,gudlark n enjoy ur trip..

Anonymous said...

TO FAEZ..

selamat pulang bercuti ke malaysia dan 'membantai' apa yang ingin dibantai..jangan lupa ke padang kota pekena pasamboq..:)