Sunday, April 20, 2008

Kursus Perkahwinan

Alhamdulillah selesai beberapa perkara untuk 2-3 hari ini dan dapat mengadap laptop untuk menulis. Malam Sabtu yang lalu aku menyertai satu program yang bernama E-Networking Satu Kerjaya yang hebat di Sungai Dua, Pulau Pinang. Malam itu Dr. Ahmad pencetus revolusi baru dunia networking dari Uptrend telah menyampaikan ucapan beliau di hadapan 2000 yang hadir.

Semalam dan hari ini aku mengikuti Kursus Pra Perkahwinan di Dewan Serbaguna Pejabat Agama Daerah Parit Buntar. Penganjur program adalah dari Persatuan Penguatkuasa Agama Perak (PEKAP). Hampir 30 syarikat dan penganjur terdapat di negeri Perak yang menganjurkan Kursus Perkahwinan di bawah Modul yang disediakan oleh JAKIM. Aku mendaftar kursus di PAD Parit Buntar dan PEKAP yang mengendalikannya.

Alhamdulillah semuanya selesai dan pagi tadi aku berjumpa Ust Sufian Abd Latif salah seorang tenaga penyampai kursus. Ust Sufian bekas penuntut Universiti Yarmuk, Jordan. Dengan bantuan dan urusan beliau aku melanjutkan pengajian di Jordan pada tahun 2000. Kini beliau menjawat jawatan Penolong Penguatkuasa di Pejabat Agama Negeri Perak.

Minggu ini banyak perkara yang perlu diselesaikan untuk majlis perkahwinan dan urusan dengan pelanggan untuk lawatan ke Timur Tengah. Majlis perkahwinan genap lagi 2 bulan, aku pula perlu kembali ke Jordan untuk beberapa kerja.

InsyaAllah dengan kesempatan masa yang ada. Aku akan terus menulis jurnal tentang sejarah dan lokasi sejarah Timur Tengah di sini. Untuk kepuasan diri dan dikongsi bersama oleh semua pembaca.

0 komen: