Sunday, April 13, 2008

Dataran Luas Itu

Aku mengenangi ketenangan dataran Hasma ketika meredahnya ke Qasr Tuba..
Aku mengenangi 'kesedapan' susu masam diperam di dalam kulit kambing ketika bersama badwi di dataran Balu'..
Aku mengenangi displin biri-biri pulang ke kandang di dataran Dhiban..
Aku mengenangi kenangan ke Ruweisyed membelah dataran padang pasir berbatu..
Aku mengenangi kembara ke Khirbet Al-Umbeshi bersama penganut Druze di dataran padang pasir Harrah di Jabal Arab..
Aku mengenangi 'operasi' menjejaki Qasr Ushaikem di padang pasir Azraq..
Aku mengenangi kepenatan berjalan kaki di Badiyat Sham

Aku mengenangi, merindui semuanya..

4 komen:

madt said said...

salam abg jimin..

kenangan silam ni, kadang2 boleh menitik air mate bile dikenang2 balik..

apepun, pengalaman mengajar kite mengenal erti kehidupan..

Muhamad Hazimin Sulaiman said...

salam mataq,
betul tue..carilah sebanyak mana pengalaman. mmg bnyk perkara bleh dibantu dalam hidup nie dari pnglaman2 yg ada..

Abdulla said...

salam jimin,
ni acap ni kenal x

aiyo mmg best la kalo kite kenang adventure2 kite...lagi kalo kat negara padang pasir ni..

Muhamad Hazimin Sulaiman said...

salam acap,
mana boleh xkenal..
acap osmanBey..:)

sukar nak lupa kenangan2 disana wlaupun ramai yg kata bosan hidup kat tanah arab.. bosan sbb dorang rasa best sgt dok kat mesia yang 'amat' maju nieh..