Wednesday, July 9, 2008

Semoga Allah melindungi DSAI


Bergambar kenangan bersama Dato Seri Anwar Ibrahim ketika kunjungan beliau bersama dua orang puterinya Iman dan Hana ke Kediaman Rasmi MB Perak. Datin Seri Wan Azizah tidak dapat bersama disebabkan beliau tamat sidang parlimen lewat jam 8.30 malam pada hari tersebut.

DSAI masih mampu tersenyum dan tenang menghadapi situasi yang beliau sedang alami. 'Berani Kerana Benar, Takut Kerana Salah'.! Tidak ada apa yang perlu dirisaukan selagi berada di pihak yang benar.

Yang menjadi masalahnya ialah mainan politik busuk oleh UMNO dan BN. Terang-terang puak-puak ini sedang berusaha menjatuhkan karier politik DSAI ketikamana mereka melihat penerimaan rakyat sudah semakin menurun tambahan desakan hebat terhadap mereka untuk meninggalkan Putrajaya kembali ke kampung halaman.

Prinsip menentang UMNO adalah kerana dasarnya yang tidak Islamik bukan kerana 'penganutnya'. Tetapi jika sesetengah 'penganutnya' sendiri sudah hilang perikemanusian 'bersifat gila' atas sebab kepentingan perut sendiri, ia sudah wajib ditentang.

Saya tidak pandai menjadi pengkritik politik. Tapi sebagai manusia yang diberi akal, sudah boleh berfikir dan menilai mana yang benar dan mana yang salah.

Allah pasti menunjukkan kebenaran dan menjahanamkan segala kebatilan. Semoga DSAI dilindungi oleh Allah dan diberi kekuatan disepanjang ujian yang sedang dan bakal dihadapinya

0 komen: