Saturday, July 19, 2008

Ganu Kite!

Alhamdulillah saya dan isteri selamat tiba di bandar Kuantan pada jam 4.35 petang setelah menempuh perjalanan lebih 7 jam dari Ipoh. Dalam fikiran saya bas ekspress Utama dari Medan Gopeng Ipoh akan terus bergerak dari Susur keluar PLUS Simpang Pulai terus menuju ke Kuala Lumpur tetapi bas singgah di Kampar, Tapah, Bidor dan Tanjung Malim untuk mengambil penumpang.

Hujan lebat turun ketika bas melalui kawasan Lanchang dan berhenti di Temerloh untuk menurunkan penumpang. (Route Bas Ipoh-Temerloh-Kuantan). Alhamdulillah saya dan isteri selamat tiba di Kuantan. Zaid dan isterinya sudah menunggu kami di Terminal bas Kuantan.

Keadaan sesak di Kuantan membuatkan perjalanan ke Kemaman berlaku sedikit kelewatan. Kami tiba di rumah Zaid jam 8.15 malam setelah berhenti solat asar Jamak Takhir di Masjid Sungai Ular.

Suasana di rumah Zaid sudah sibuk dipenuhi saudara mara untuk persediaan kenduri esok. Setelah makan malam kami ke tempat penginapan yang telah di sewa oleh keluarga Zaid iaitu di Seri Tempurung Homestay terletak tidak jauh dari rumahnya di Bandar Baru Bukit Mentok.

Seri Tempurung Homestay

Pertama kali tiba di Terengganu terasa teruja untuk berjalan-jalan dan melihat keindahan di bumi pantai timur Malaysia ini. Esok selepas selesai kenduri di rumah Zaid bolehlah merancang berjalan-jalan di Terengganu sehari dua sebelum bertolak balik ke Ipoh.

4 komen:

Anonymous said...

Eloklah ust n isteri jln2 di Terengganu. Jgn lupa pi bandar Trg...pi Pantai Batu Buruk..pi Pasr Payang. Slm untuk isteri

Muhamad Hazimin Sulaiman said...

salam kak ina n ust,
baru ni tak sempat kami ke K.T sebab ada di Kemaman n ambil kesempatan jalan Kemaman & Kuantan sahaja. InsyaAllah ada rezeki lain kali boleh jalan-jalan K.T pula...

SoFie NuR said...

lain kali datang la lagi...

Muhamad Hazimin Sulaiman said...

Sofie,
InsyaAllah..ada kelapangan boleh ke sana lagi. Datangla Perak jalan2..