Monday, November 5, 2007

Malaysia Oh Tanahairku..

Bersama rakan-rakan SPM Batch 1999 Madrasah Idrisiah Bukit Chandan, Kuala Kangsar. Gambar nie di ambil ketika beraya di rumah Fahmi di Kampung Ketior Kuala Kangsar ketika program 'konvoi' beraya ke rumah kawan-kawan bekas pelajar Madid. Sudah 7 tahun tidak beraya di Malaysia


Sesahihnya sudah lama aku tidak menulis sesuatu di sini. Sudah sebulan lebih..

24 September yang lalu aku selamat tiba di Parit Buntar Perak setelah 3 hari perjalanan dari Jordan. 22/9 aku bergerak dari QAIA pada jam 4.45 petang. Tiba di Abu Dhabi International Airport dan transit di situ lebih 6 jam (Flight Delay Sejam). 23/9 aku tiba jam 2.30 petang di KLIA. Jam 5.00 aku menaiki bas ke Ipoh dan berbuka puasa di dalam perjalanan. Ketika itu bas sudah tiba di Tapah (7.15 minit malam). 8.00 malam aku tiba di Ipoh. 1.45 pagi 24/9 aku bergerak ke Parit Buntar menaiki Keretapi Ekspress Langkawi. 5.45 pagi aku selamat tiba di Parit Buntar..

25/9-12/10
Setiap hari menikmati juadah berbuka yang sedap-sedap..

28/9
Kotak Kargo selamat sampai ke rumah. Gambar-gambar kenangan di Middle East (2kotak) sudah boleh dibuka dan selepas ini mudah dapat idea untuk menulis di sini.. :)

13/10- hingga ke hari ini
Aidilfitri..Malaysia masih terus beraya (8/11 hindu lak nak beraya, udah2lah kita).. budak-budak kat Jordan dah mula periksa..

Perkembangan terkini, aku terus menguruskan Agensi Pelancongan ke Timur Tengah di bawah syarikat aku yang dikongsi bersama sahabat baik iaitu Zaid (Hazimin Zaid Travel & Tours Sdn Bhd). Ketika ini masih dalam proses untuk mewujudkan premis di Parit Buntar, Perak. Dan Zaid menguruskan pejabat kami di Mu'tah, Jordan.

Selamat Hari Raya untuk semua. Maaf Zahir & Batin

8 komen:

::alifdalmim:: said...

akhirnya!!!...

ada gak post baru!!..

hehehe

madt said said...

wah rindunye dgn abg jimin.. lame gile xupdet.. anyway, abg jimin skrg da slim la.. patutnye balik msia la makin comey.. hak3..

papepun selamat hari raye aidilfitri, ade baki brpe hari lg bulan raye so stil bolela nak wish raye.. hak3

SoFie NuR said...

igtkan dah hilang ke mane...huhu...

selamat ari raye...oppss..arini deepavali...bole la...:)

Anonymous said...

dah tak pi balik jordan ker?? kalo dah siap setup kampeni n ader planning nak wat tour kasik tau ler ekkk....

Anonymous said...

salam adam,
hehe..komputer umah pun dah ok.. insyaAllah leh selalu menulis kat sini (kalau rajinla..) haha..

Anonymous said...

salam sofie..
x ilang..ada saja..:) kat ukraine sambut devapali gak ke

Anonymous said...

mataq,
kau tertipu ngan gambar tue..haha..
selamat ari raya gak..maaf salah silap yang ada..

Anonymous said...

Wah... wah... wah...

Lama tak singgah sini. Perhati betul2 semua badan naik selepas 8 tahun.

Tahniah kepada Gmin dan Miba kerana kekal 'maintain'.

Riduan Khairi

ikatkata.wordpress.com